Duvar English

A Turkish court on Sept. 25 banned access to the website of daily Yeni Yaşam. The reason of the access ban is not yet known.

The newspaper issued a statement, saying: “In these days in which oppression against free press and opposition has increased, our newspaper’s website of yeniyasamgazetesi1.com has been also banned.”

The newspaper said that the decision was taken by the Hatay 1st Criminal Court of Peace and the newspaper officials have not been yet notified about why the ban came into effect.

The newspaper can be now reached on the following website: http://yeniyasamgazetesi2.com

The Turkish government has been repeatedly criticized for stamping on press freedom.

Turkey rose three places to 154th on the latest Reporters Without Borders (RSF) press freedom rankings.

President Recep Tayyip Erdoğan has several times accused the opposition media of “waging a war against their own country” and working “night and day to break the nation’s morale.”